dag 1 Nederland - Reykjavik - Denver - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van ARD Wel-de Jong - WaarBenJij.nu dag 1 Nederland - Reykjavik - Denver - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van ARD Wel-de Jong - WaarBenJij.nu

dag 1 Nederland - Reykjavik - Denver

Door: r en d

Blijf op de hoogte en volg ARD

07 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Denver

Deze vakantie kon voor ons niet beter beginnen. Aangezien onze Daphne en Guido maandag terugkwamen van vakantie en wij op donderdag op vakantie zouden gaan, besloten wij met de familie van Guido een Italiaans restaurantje te bezoeken. Aanwezig waren Anja, Bart, Ingeborg, Emile, Daphne, Guido, Ditta en Ron. Tijdens het diner vertelde Guido dat hij Daphne ten huwelijk had gevraagd, in een gondelboot in Venetie, en Daphne had JA gezegd.

Om vanmorgen 08.00 uur Nederlandse tijd met de intercity naar Schiphol. Dit is naar onze mening het grootste risico van deze reis omdat de spoorwegen in onze infrastructuur een risico vormen. Na 1 uur en 3 kwartier kwamen wij op Schiphol. Een ideale verbinding dus. In ons gezelschap waren Ingeborg met Emile die een uur voor ons vertrokken naar Jamaica.

Met Iceland Air naar Reykjavik. Wat een prettige vliegtuigmaatschappij is dit. Je mag economy class 2 x 23 pp meenemen. Heen niet zo nodig maar op de terugweg kan dit makkelijk zijn. Iceland Air heeft duidelijk geïnvesteerd op de stewardessen. Leuke jonge frisse en klantvriendelijke meiden. Wij hebben met Delta Airlines wel andere ervaringen gehad.

Na een korte tussenstop door naar Denver. Ijsland is verrassend groen. Daarentegen vlogen wij een uurtje later over Groenland en dit was behoorlijk ijzig om te zien. Waarschijnlijk had Eric de Viking in het jaar 1100 iets te diep in het glaasje gekeken toen hij de landkaarten tekende.

Aankomst Denver was geweldig.Iik kan het niet laten om te zeggen dat die Amerikanen het qua veiligheid wel op een rijtje hebben. Supersnel door de security check inclusief oogscan en handscan. Op naar de koffers en jawel daar kwamen de koffers ook al. Op naar de bushalte alwaar alle autoverhuurbedrijven hun eigen bushalte hebben. Een aardige chauffeur die je koffers in de rekken zet en op naar de huurautovertrekhal. Na de vouture overhandigd te hebben en de visapas er door heen gejast te hebben kregen wij duidelijk te horen: Youre car is on Q4 with keys in. Naar Q4. Koffers erin en weg waren wij op naar het motel. Vermoeid kijken wij uit naar morgen.
Overigens Ingeborg en Emile zijn inmiddels veilig en wel geland op Jamaica.

• 08 Augustus 2014 - 08:24

Arieanna:

Fijn dat de reis goed is gegaan.
    Binkie en Arie hebben het leuk samen.
    KPN is langs geweest en ja....ik heb televisie.
    Lekker geslapen dus laat die regen nu maar komen, ha, ha, ha.
    Geniet lekker van de reis en......ik kijk uit naar al jullie avonturen.

Vele lieve groetjes Arieanna

• 08 Augustus 2014 - 09:33

Kim:

Dat is een goed begin van jullie vakantie! Ik wens jullie een hele fijne vakantie toe, ik kijk nu al uit naar alle verslagen,

groetjes Kim

• 08 Augustus 2014 - 11:48

Thomas':

Helemaal top dat de reis goed is gegaan en veilig aangekomen zijn in The States! Hele fijne vakantie en vooral veel genieten!!!

En gefeliciteerd met het goede nieuws!

Gr vanuit NL